Gå til innholdet

Apotekforeningen

Aktuelt om apotek

Faglighet og bærekraft førende for nytt apotekkonsept

28. september ble det nye apotekkonseptet til Apotek 1 på Vestby Storsenter avduket. Med et større faglig fokus skal det bli både mer kundevennlig og oversiktlig for både kunder og ansatte.


29. september 2023

Stedet for god helsehjelp. Apotek 1 Vestby med Sara Zebari, apoteker Alireza Sesoltani og Homera Hamid.

Apotek 1

Vis Skjul bildetekst

God faglig rådgiving står i sentrum når Norges største apotekkjede har oppgradert det 250 kvadratmeter store lokalet på Vestby storsenter. 

Profileringen får frem at dette virkelig er stedet hvor du får god helsehjelp, sier apoteker Alireza Sesoltani ved Apotek 1 Vestby storsenter. 

Ved inngangspartiet ønskes kundene velkommen med en digital skjerm med oversikt over åpningstider og en oversikt over hvilke helsetjenester som tilbys. Apoteket har fått et digitalt løft med digitale skjermer og hylleskjermer. I tillegg er alle prisetiketter blitt digitale. 

Dette er en gledelig nyhet. Det gjør at prisene alltid er oppdaterte og synlige, og fører til mindre manuell jobb for oss, sier apotekeren. 

Tilgjengelig for alle 

Bærekraft, arbeidsmiljø og økt tilgjengelighet har vært viktige i det nye konseptet, som er utviklet for å ha en lengre levetid og gi et mindre økologisk fotavtrykk.

I forbindelse med det nye apotekkonseptet tas systemet Loopfront i bruk for å kartlegge alt fra inventar til materialer med tanke på gjenbruk og ombruk, og rapporterer i selskapets klima- og miljøregnskap.  

Samtidig blir apoteket mer tilgjengelig for alle. 

Vi har fått mykere og mer lydabsorberende gulv med taktil merking for svaksynte. Kølappmaskinen har blitt mer synlig, og de ulike sonene for helseprodukter og velværeprodukter er merket med hver sine farger. Vi har også fått gode ergonomiske arbeidssituasjoner, forteller Øyvind Rydland, leder for Space management og konsept i Apotek 1. 

Han legger til at apoteket er blitt enklere å navigere seg rundt i. 

Vi får mindre plakater og en større helhet når det gjelder hyller, kampanjebord og lignende. Det blir bedre for både kundene og ansatte, sier Rydland. 

Nyhetsbrev

Vil du abonnere på vårt nyhetsbrev?

Hver tirsdag sender vi ut våre egne nyheter, samt de viktigste sakene fra myndigheter, media og utland.

I want to sign up:

Les mer om datasikkerhet

Datasikkerhet:  Apotekforeningen vil ikke selge eller på annen måte videreformidle dine detaljer. Nyhetsbrevkategorien du abonnerer på vil kun brukes til å sende deg relevant informasjon fra Apotekforeningen.  Informasjonen vi registrerer om deg er: navn, e-postadresse, din IP-adresse og dato for registrering eller endring av ditt abonnement.  For at vi skal kunne registrere deg vil du motta en e-post som du må bekrefte ved å klikke på en lenke i e-posten.  Du kan til enhver tid si opp eller endre ditt abonnement. Ved oppsigelse blir alle dine data automatisk slettet fra vår database.


TILBAKE

Relaterte artikler



Kontakt oss

Apotekforeningen © 2024
Slemdalsveien 1, Postboks 5070 Majorstuen, 0301 Oslo
Tlf: +47 21 62 02 00
Nettredaktør:

Personvernerklæring