OBS! Dette er en gammel artikkel og innholdet kan være utdatert
Apotekene har Norges mest fornøyde kunder
Apotekbransjen har landets mest tilfredse kunder, ifølge Handelsehøyskolen BIs Norsk kundebarometer. Tre av de fire apotekkjedene i Norge har svært tilfredse kunder, og plasserer seg blant de 12 virksomhetene med mest fornøyde kunder i Norge.
26.04.2007
Også den fjerde apotekkjeden har tilfredse kunder, og plasserer seg i det øvre sjiktet av de 177 virksomhetene som er målt. Apotekene har som bransje de mest fornøyde kundene av alle bransjer som er med i målingen.
- Apotekene har gjennomgående svært fornøyde kunder, til tross for høy temperatur om apotekbransjen i enkelte media den siste tiden, konstaterer adm. dir. Kai Finsnes i Apotekforeningen. Dette tyder på at kundene har svært positive erfaringer i apoteket, og at forsøkene i enkelte medier på å mistenkeliggjøre apotekbransjen ikke påvirker kundens oppfatning av det apoteket hun bruker. Undersøkelsen tyder også på at de ansatte i apotekene gjør en formidabel innsats i møtet med kunden.
- Apotekene har gjennomgående svært fornøyde kunder, til tross for høy temperatur om apotekbransjen i enkelte media den siste tiden, konstaterer adm. dir. Kai Finsnes i Apotekforeningen. Dette tyder på at kundene har svært positive erfaringer i apoteket, og at forsøkene i enkelte medier på å mistenkeliggjøre apotekbransjen ikke påvirker kundens oppfatning av det apoteket hun bruker. Undersøkelsen tyder også på at de ansatte i apotekene gjør en formidabel innsats i møtet med kunden.
Apotekenes resultater i Norsk kundebarometer viser dessuten at apotekkundene er usedvanlig lojale. - Jeg tolker det som et tegn på at kundeopplevelsen i apotek er så positiv at kundene ikke ser noe behov for å prøve et annet apotek, sier Finsnes.
Se hele listen hos Norsk kundebarometer