OBS! Dette er en gammel artikkel og innholdet kan være utdatert
HELFO har fått nye nettsider
Torsdag 19. mars ble nye helfo.no lansert som informasjonskanal for behandlere og andre helseaktører. Privatpersoner finner nå informasjon om HELFOs tjenester på helsenorge.no.
20.03.2015
helfo.no for helseaktører
Det største endringen på nye helfo.no er at nettstedet i større er rettet mot behandlerne og helseaktørenes praktiske behov, og at nettstedet automatisk tilpasser seg skjermstørrelsen du bruker – også om du går inn på helfo.no fra mobilen din.
Via seks markerte bokser på forsiden kan behandlere og helseaktører raskt finne informasjonen de søker, for eksempel regelverk, takster og oppgjør.
Begeistrede behandlere
- Tilbakemeldingene fra brukertestingen er at behandlerne liker de nye nettsidene. Sidene er mer informative, ryddige og oversiktlige sammenlignet med gamle helfo.no. De liker en klar forside, klare menyvalg og et enkelt språk, og de finner raskt relevant informasjon, sier Annemette Gustavsen, kommunikasjonsdirektør i HELFO.
Vil gjerne ha tilbakemeldinger
Kommunikasjonsdirektøren er glad for at resultatet av mange måneders jobbing nå er lansert, men understreker at løsningen på ingen måte er komplett.
- Vi vil kontinuerlig forbedre både innhold og tjenester på vårt nettsted framover. Derfor setter vi stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra brukerne og forslag til forbedringer, sier hun.
www.helfo.no – for behandlere og helseaktører
www.helsenorge.no – for privatpersoner
Pressemelding fra HELFO.
Det største endringen på nye helfo.no er at nettstedet i større er rettet mot behandlerne og helseaktørenes praktiske behov, og at nettstedet automatisk tilpasser seg skjermstørrelsen du bruker – også om du går inn på helfo.no fra mobilen din.
Via seks markerte bokser på forsiden kan behandlere og helseaktører raskt finne informasjonen de søker, for eksempel regelverk, takster og oppgjør.
Begeistrede behandlere
- Tilbakemeldingene fra brukertestingen er at behandlerne liker de nye nettsidene. Sidene er mer informative, ryddige og oversiktlige sammenlignet med gamle helfo.no. De liker en klar forside, klare menyvalg og et enkelt språk, og de finner raskt relevant informasjon, sier Annemette Gustavsen, kommunikasjonsdirektør i HELFO.
Vil gjerne ha tilbakemeldinger
Kommunikasjonsdirektøren er glad for at resultatet av mange måneders jobbing nå er lansert, men understreker at løsningen på ingen måte er komplett.
- Vi vil kontinuerlig forbedre både innhold og tjenester på vårt nettsted framover. Derfor setter vi stor pris på tilbakemeldinger og innspill fra brukerne og forslag til forbedringer, sier hun.
www.helfo.no – for behandlere og helseaktører
www.helsenorge.no – for privatpersoner
Pressemelding fra HELFO.