Gå til innholdet

Apotekforeningen

Nyheter

OBS! Dette er en gammel artikkel og innholdet kan være utdatert

Norges mest fornøyde kunder

Apotekbransjen har Norges mest fornøyde kunder i følge Norsk kundebarometer fra mars 2006.


06.04.2006

Ditt Apotek er i en klasse for seg, og befinner seg i "mesterligaen" blant de aller beste bedriftene uansett bransje.

Kundene angir bedriftens dyktighet på en skala fra 1 til 10. Svarene er omregnet til en indeks mellom 0 og 100:

80-89 = svært tilfreds
70-79 = tilfreds
60-69 = likegyldig/misfornøyd
50-59 = klart misfornøyd
0-49 = elendig

Helt på topp ligger Skandiabanken med 81,1 tett fulgt av Flytoget og Hurtigruta. Ditt Apotek ligger på 6. plass med 80,2, dvs Svært tilfredsstillende.  Allianceapotekene (77,1), Apotek1 (76,8) og Vitusapotek (76,0) ligger på henholdsvis 16, 17 og 18 plass, alle med resultat Tilfreds.  På jumboplass nr 163 ligger SAS Braathens med 49,1. Elendig!

- Noen gir blaffen. De tenker ikke kundebahandling, kun produkt og pris, sier Pål Silseth, prosjektleder i Norsk Kundebarometer til Dagens Næringsliv 4. april 2006.

Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprosjekt ved Handelshøgskolen BI. Prosjektet måler kunders tilfredshet med private tjenester i en rekke servicenæringer. 16.955 besvarelser fra 6922 hustander ligger til grunn. Intervjuene er utført av Norstat (Norsk Statistikk) i perioden 19. januar til 22. mars 2006.

TILBAKE

Kontakt oss

Apotekforeningen © 2024
Slemdalsveien 1, Postboks 5070 Majorstuen, 0301 Oslo
Tlf: +47 21 62 02 00
Nettredaktør:

Personvernerklæring