OBS! Dette er en gammel artikkel og innholdet kan være utdatert
Norges mest fornøyde kunder
Apotekbransjen har Norges mest fornøyde kunder i følge Norsk kundebarometer fra mars 2006.
06.04.2006
Ditt Apotek er i en klasse for seg, og befinner seg i "mesterligaen" blant de aller beste bedriftene uansett bransje.
Kundene angir bedriftens dyktighet på en skala fra 1 til 10. Svarene er omregnet til en indeks mellom 0 og 100:
Helt på topp ligger Skandiabanken med 81,1 tett fulgt av Flytoget og Hurtigruta. Ditt Apotek ligger på 6. plass med 80,2, dvs Svært tilfredsstillende. Allianceapotekene (77,1), Apotek1 (76,8) og Vitusapotek (76,0) ligger på henholdsvis 16, 17 og 18 plass, alle med resultat Tilfreds. På jumboplass nr 163 ligger SAS Braathens med 49,1. Elendig!
- Noen gir blaffen. De tenker ikke kundebahandling, kun produkt og pris, sier Pål Silseth, prosjektleder i Norsk Kundebarometer til Dagens Næringsliv 4. april 2006.
Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprosjekt ved Handelshøgskolen BI. Prosjektet måler kunders tilfredshet med private tjenester i en rekke servicenæringer. 16.955 besvarelser fra 6922 hustander ligger til grunn. Intervjuene er utført av Norstat (Norsk Statistikk) i perioden 19. januar til 22. mars 2006.
Kundene angir bedriftens dyktighet på en skala fra 1 til 10. Svarene er omregnet til en indeks mellom 0 og 100:
80-89 | = | svært tilfreds |
70-79 | = | tilfreds |
60-69 | = | likegyldig/misfornøyd |
50-59 | = | klart misfornøyd |
0-49 | = | elendig |
Helt på topp ligger Skandiabanken med 81,1 tett fulgt av Flytoget og Hurtigruta. Ditt Apotek ligger på 6. plass med 80,2, dvs Svært tilfredsstillende. Allianceapotekene (77,1), Apotek1 (76,8) og Vitusapotek (76,0) ligger på henholdsvis 16, 17 og 18 plass, alle med resultat Tilfreds. På jumboplass nr 163 ligger SAS Braathens med 49,1. Elendig!
- Noen gir blaffen. De tenker ikke kundebahandling, kun produkt og pris, sier Pål Silseth, prosjektleder i Norsk Kundebarometer til Dagens Næringsliv 4. april 2006.
Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprosjekt ved Handelshøgskolen BI. Prosjektet måler kunders tilfredshet med private tjenester i en rekke servicenæringer. 16.955 besvarelser fra 6922 hustander ligger til grunn. Intervjuene er utført av Norstat (Norsk Statistikk) i perioden 19. januar til 22. mars 2006.