OBS! Dette er en gammel artikkel og innholdet kan være utdatert
Problemstillinger knyttet til e-resept
Kjente problemstillinger i samhandling mellom apotek og rekvirent og mellom apotek og Reseptformidler etter innføring av e-resept
21.12.2012
Etter innføring av e-resept har det vært identifisert noen problemområder som det har vært nødvendig å ta tak i for å få samhandlingen mellom apotek og rekvirent til å gli. Det er også et par problemstillinger knyttet til samhandling mellom apotek og Reseptformidler (RF).
Det er i utgangspunktet naturlig at man opplever noen problemer i en innkjøringsfase. Generelt må man forvente at ting glir lettere etter hvert som brukerne får erfaring. På noen områder er det imidlertid vesentlig at det aktivt settes i verk forbedringstiltak.
Under følger en beskrivelse av noen sentrale problemområder og hvordan det jobbes med dem for å få samhandlingen til å gli bedre.
På noen områder har vi beskrevet tiltak som apotekene selv anbefales å gjennomføre.
Problemstillinger i samhandling mellom apotek og rekvirent og mellom apotek og Reseptformidler etter innføring av e-resept er oppsummert i dette dokumentet.
Det er i utgangspunktet naturlig at man opplever noen problemer i en innkjøringsfase. Generelt må man forvente at ting glir lettere etter hvert som brukerne får erfaring. På noen områder er det imidlertid vesentlig at det aktivt settes i verk forbedringstiltak.
Under følger en beskrivelse av noen sentrale problemområder og hvordan det jobbes med dem for å få samhandlingen til å gli bedre.
På noen områder har vi beskrevet tiltak som apotekene selv anbefales å gjennomføre.
Problemstillinger i samhandling mellom apotek og rekvirent og mellom apotek og Reseptformidler etter innføring av e-resept er oppsummert i dette dokumentet.